Tratamentul endodontic

-Dacia Dental Clinic-

Tratamentul endodontic

...tratamentul de canal are loc atunci când pulpa dentară este infectată sau rănită în urma unui accident? Se aplică, de obicei, pacienţilor care au obturaţii mari/adânci sau carii profunde, netratate la timp. Dacă tratamentul de canal nu se face la timp, infecţia se poate răspandi, ceea ce limitează opţiunile de salvare ale dintelui, ajungându-se la extracţie. TRATAMENTUL PROPRIU-ZIS
Tratamentul de canal este o procedură stomatologică nedureroasă ce se efectuează sub anestezie locală într-o şedinţă ce durează aproximativ 60 de minute . Are loc extirparea nervului , obturaţia de canal şi refacerea bontului – dintele bnd restaurat complet. Atunci când infecţia este mai avansată sau anatomia rădăcinii este atipică (ex. rădăcini foarte curbe) sunt necesare două şedinţe pentru a trata canalul. Este bine de ştiut că tratamentul de canal nu provoacă durere, ci ajută la ameliorarea acesteia.

DOs and DON’Ts

Vă sugerăm să ţineţi cont de indicaţiile medicului endodont în ceea ce priveşte îngrijirea post-operatorie.
Întrucât aţi fost supus unui tratament stomatologic ce a necesitat anestezie, vă recomandăm să nu consumaţi alimente până ce nu a trecut efectul anesteziei pentru a nu vă muşca accidental părţile moi (obraji, buze, limbă etc).
Este normal ca în zona tratată să simţiţi puţin discomfort sau durere. Dintele este mai sensibil decât în mod normal deoarece a fost supus unei intervenţii stomatologice. Orice durere poate b ţinută sub control prin administrarea la timp a medicamentelor anti-ingamatorii (Ketonal Forte, Nurofen Plus, Paduden, Advil etc.), conform recomandării medicului stomatolog.
Vă sfătuim să nu puneţi presiune pe dintele tratat. De aceea, vă recomandăm să evitaţi alimentele dure sau gumate (morcovi, bomboane tari, pâine prăjită, jeleuri, caramel etc) şi să consumaţi alimente moi sau lichide, măcar în prima zi de la tratament. Încercaţi pe cât posibil să mestecaţi pe cealaltă parte.
Dacă după tratament zona se ingamează, aplicaţi un pachet de gheaţă la becare oră, timp de 4 – 6 minute, atât timp cât e nevoie.
Tratamentul endodontic vă ajută să vă păstraţi zâmbetul natural şi vă oferă în continuare plăcerea de a savura mâncărurile preferate. Supuşi unei igiene dentare corecte, dinţii ce au suferit o intervenţie endodontică pot avea o viaţă la fel de lungă ca si ceilalţi dinţi naturali.