Cariile Dentare

-Odontoterapia-

Odontoterapia - Cariile dentare

...o problemă majoră de sănătate oro-dentară este reprezentată de cariile dentare? Caria dentară este a doua cea mai des întâlnită problemă de sănătate, după răceala. Adulţii sunt cei mai afectaţi însă nici cei mici nu sunt ocoliţi de această afecţiune.

Procesul ce determină apariţia cariilor începe ca o uşoară demineralizare la suprafaţa dintelui, ne]ind vizibilă de cele mai multe ori deoarece apare în şanţurile dinţilor sau la contactul lor. Erodarea are loc în ţesutul mai moale şi sensibil, sub smalţ,

acesta din urmă cedează şi formează o cavitate iar de aici până la o carie profundă procesul nu este unul îndelungat. Cauzele ce determină formarea cariei dentare sunt foarte diversi]cate, dintre cele mai des întâlnite putem aminti consumul excesiv de alimente cu conţinut ridicat de zahăr, un regim alimentar instabil sau nesănătos, fumatul, aportul scăzut de auor la care se adaugă igiena dentară precară.

Bacteriile care se acumulează la nivelul cavităţii orale împreună cu zaharurile din alimente sau băuturi reacţionează şi determină apariţia acizilor. Aceştia din urmă erodează smalţul dentar şi astfel apare demineralizarea.

Simptomele acestei afecţiuni dentare diferă în funcţie de mărimea şi zona în care se formează. Dacă este vorba de o carie în fază incipientă, există posibilitatea ca aceasta să nu prezinte niciun simptom. Odată ce dimensiunea cariei creşte, apar simptome precum:

• Dureri de dinţi
• Dinţi sensibili la dulce, cald sau la rece • Pete de culoare maro, negru sau gri

Puteţi peveni apariţia cariilor prin:
• Periaj regulat de cel puţin două ori pe zi, cu o pastă ce conţine auor

• Folosirea aţei dentare
• Alimentaţie echilibrată

Tratamentul cariilor dentare include obturaţiile ]zionomice, coroanele dentare sau tratamentele de canal.
Atunci când cariile sunt foarte mici, abia formate, se aplică o pastă cu auor care are rol în întărirea smalţului si regresia procesului de demineralizare.
Când este vorba de o suprafaţă mai mare, soluţia este obturaţia ]zionomică, tratament în cadrul căruia se curăţă zona afectată şi se aplică obturaţia (“plomba”).
Aşa cum am mai spus, există posibilitatea formării de carii fără ca dvs să prezentaţi vreun simptom, de aceea este important să respectaţi vizitele regulate la medicul stomatolog. În acest fel, sănătatea dvs orală este monitorizată iar riscul apariţiei sau dezvoltării cariilor este diminuat.