Interventia chirurgicala

-Dacia Dental Clinic-

Interventia chirurgicala

...una din cele mai cunoscute intervenţii chirurgicale dentare este extracţia?
Aceasta este o operaţie ce are loc atunci când un dinte este distrus şi nu mai poate \ recuperat prin nicio metodă sau dacă dintele în cauză provoacă complicaţii.
INTERVENŢIA CHIRURGICALĂ
În categoria intervenţiilor chirurgicale dentare intră: extracţia de molar, extracţia de molar de minte, extracţia de canini, extracţia de canini incluşi şi extracţia incisivilor.

În primele 24 de ore de la efectuarea manoperei, în zona operată se formează un cheag de sânge. Este important să respectaţi indicaţiile post-operatorii pentru a evita ruperea sau deplasarea cheagului de sânge. INDICAŢII/CONTRAINDICAŢII
Sângerarea imediată este un lucru normal. Vă sfătuim să presaţi un pansament în zona operată, aplicat de către medic, menţinându-l pe poziţie 1-2 ore.
Există posibilitatea apariţiei unor dureri locale, tumefacţia obrazului sau a buzei, afecţiuni ce se remit după 3 - 4 zile. Starea febrilă este un alt simptom post-operator care trece în scurt timp de la interveţie. Recomandăm aplicarea unor comprese reci (pungi de gheaţă) iar la indicaţia medicului se administrează un tratament antibiotic şi/sau antiincamator.
În această perioadă se recomandă renunţarea la fumat sau cel puţin în primele 24 de ore după interventie. Fumatul

îngreunează cicatrizarea, afectează recuperarea pe termen lung şi creşte riscul apariţiei infecţiilor.
În primele 12 ore de la intervenţie este indicat să evitaţi aplecările, să ţineţi capul ridicat iar pentru a dormi vă sugerăm să

folosiţi mai multe perne.
Alimentaţia joacă un rol important în procesul de recuperare. Vă sugerăm să consumaţi alimente moi (lichide, semisolide), la temperatura camerei. Consumaţi cât mai multe lichide (apă, sucuri naturale, supe, piure de carto\ etc). Evitaţi lactatele, alimentele condimentate, alcool şi băuturi carbogazoase.

Este interzisă folosirea scobitorilor pentru a evita ruperea cheagului de sânge.

Periajul dentar trebuie întrerupt în prima zi de la intervenţie. Clătiţi gura cu soluţii antiseptice după 24 de ore de la operaţie şi în următoarele 5 - 6 zile. Clătiţi gura usor după \ecare masă pentru a elimina orice rest alimentar ce ar putea ajunge în zona operată.
Evitaţi activităţile intense şi sporturile acvatice.
În funcţie de di\cultatea intervenţiei şi de organismul \ecărui pacient, perioada de vindecare diferă de la persoană la persoană. Gingia îşi revine după 3 – 4 săptămâni iar vindecarea completă a osului se produce în aproximativ 6 luni. Durerea post- extracţională ar trebui să treacă încă din a doua zi de la intervenţie.
Dacă durerea persistă, adresaţi-vă medicului stomatolog imediat.