Terapie Laser

-chirurgie parodontala-

Terapie laser - Chirurgie parodontala

Tratamentul cu laser este o metodă rapidă, efcientă şi confortabilă de tratare a problemelor dentare, atât din punctul de vedere al pacienţilor cât şi al medicilor stomatologi. Laserele dentare folosesc surse de lumină de diferite lungimi de undă şi acţionează ca un instrument de tăiat sau de vaporizare a ţesuturilor cu care intră în contact.
În medicina dentară, laserele sunt folosite în numeroase domenii, cum ar V: chirurgie orală, implantologie, endodonţie, protetică, pedodonţie, cosmetică dentară, estetica părţilor moi, albirea dinţilor şi nu în ultimul rând, în parodontologie. Studiile recente au arătat că tratamentul cu laser face mai mult decât să vă salveze dinţii şi să înlăture respiraţia urât mirositoare. Ajută la scăderea nivelului hemoglobinei glicozilate ceea ce reduce şansele apariţiei diabetului, iar dacă sunteţi suferind de această boală, creşte considerabil şansele de viaţă. În cazul femeilor însărcinate, poate reduce riscul unor naşteri premature. Laserul reprezintă o alternativă nedureroasă în deschiderea gingiei dintre manoperele chirurgicale de acest nivel. Dintre aspectele pozitive ale tratamentelor cu laser, mai enumerăm:

• tratamente care nu au nevoie de anestezie
• proceduri chirurgicale care nu au nevoie de suturi • sângerări reduse

riscul infecţiilor redus
• rănile se vindecă mult mai rapid şi ţesuturile se regenerează

• disconfortul şi inflamaţiile postoperatorii sunt reduse • tratarea herpesului

Cel mai mare beneVciu este acela că nu există contraindicaţii în ceea ce priveşte tratamentul cu laser. Timpul de vindecare este redus iar şansele de apariţie a unor complicaţii post-operatorii scad considerabil.
Cu toate acestea, trebuie reţinut faptul că tratamentul cu laser nu este o tehnică miraculoasă de tratare a afecţiunilor dentare, ci împreună cu o igienă orală corectă şi completă, rezultatele sunt cele aşteptate.
Terapia laser permite efectuarea unor proceduri minim invazive. Aceasta este utilizată în scopul:

•  îndepărtarii cariilor şi preparării cavitaţilor dentare
  • detartrajului
  • albirii dinţilor
  • tratării bolilor parodontale, precum şi a pungilor parodontale • reducerii şi eliminării sensibilităţii dinţilor
  • tratamentului endodontic
  • sterilizării ţesuturilor
  •  îndepărtarii ţesuturilor, aftelor, creşterilor gingivale
  • tratamentul durerilor din sfera oro-maxilo-facială

Tratamentul cu laser este indicat persoanelor care suferă una din afecţiunile enumerate mai sus, precum şi persoanelor anxioase care preferă un tratament mai rapid.
Principiul acestui tratament este unul relativ simplu: laserul generează un fascicul de lumină concentrată care se aplică pe gingie şi, uneori, pe dinte pentru a-l trata. Laserele sunt de două feluri: lasere pentru ţesuturi moi şi lasere pentru tesuturi dure. Laserul pentru ţesuturile moi secţionează, taie şi îndepărtează gingia, tumori, mucoase şi frenuri din cavitatea orală. Cu ajutorul acestui laser se pot îndepărta nervii prin vaporizare, steriliza pungi parodontale şi canale infectate. Laserele pentru ţesuturi moi penetrează ţesutul moale, închizând vasele de sânge şi terminaţiile nervoase, acesta Vind principalul motiv pentru care oamenii nu au nicio durere post-operatorie în urma unei intervenţii cu laser. De asemenea, laserele pentru ţesuturile moi permit o regenerare mai rapidă a acestora.

Laserul se dovedeşte a fi foarte efcient în tratarea bolii parodontale sau “boala dinţilor frumoşi” aşa cum mai este ea numită deoarece boala nu prezintă niciun simptom, ci dinii cad pur şi simplu. Cauza apariţiei acestei boli sunt bacteriile care se strâng în şanţurile gingivale, formând pungi parodontale. Aceste bacterii topesc la propriu osul, determinând mobilizarea lor. Prin terapia cu laser, se elimină pungile parodontale fără a apela la anestezie (în funcţie de organismul Vecărei persoane). Această procedură reduce riscul reapariţiei bolii şi prelungeşte viaţa dinţilor.
Modul de intervenţie este unul nedureros. În jurul gingiei, se aplică lumina laser pentru a elimina bacteriile (adică se sterilizează gingia). Lumina laser este apoi aplicată în jurul Vecărei pungi parodontale pentru a evapora ţesuturile bolnave şi pentru a trata rădăcinile, permiţând o bună creştere a noilor oase şi ţesuturi. La Vecare tratament, adâncimea pungilor parodontale va scădea cu câte 1 mm. După irigarea ţesuturilor, tratamentul este practic încheiat.
În funcţie de adâncimea pungilor parodontale şi modul în care ţesuturile reacţionează la tratament, este nevoie de două până la patru vizite pentru eliminarea acestora. În cazul în care pungile parodontale au o adâncime mai mare de şase milimetri, este nevoie de un număr mai mare de vizite la medicul dentist. Acest proces durează o lună- două, după care se continuă îngrijirea acasă până la prima vizită de întreţinere la medicul stomatolog, unde se va observa rezultatul obţinut. Tratamentul pungilor parodontale are o rată de success de 90%, în cazul pungilor medii, de patru- şapte milimetri adâncime. Prezenţa pungilor mai adânci poate fi cauzată de boli ale dinţilor, restaurări defectuoase sau ocluzii anormale. În cazul acesta, în funcţie de caz, este nevoie de grefe osoase sau alte tratamente ale ţesuturilor.
Unul din avantajele utilizării laserului este acela că disconfortul post-tratament este aproape inexistent, astfel ar trebui să vă simţiţi foarte bine începând cu următoarea zi.