Blog Dacia Dental Clinic

BOALA PARODONTALĂ

BOALA DINŢILOR FRUMOŞI

...atunci când dinţii sunt aglomeraţi, placa ce conţine bacterii atacă dintele de la suprafaţă până la rădăcină?
Placa poate [ greu de îndepărtat din aceste înghesuiri ale dinţilor deoarece este o zonă di[cilă de curăţat doar prin periaj zilnic. Aceste bacterii duc la in`amarea ţesutului gingival din jurul dintelui, afecţiune care, netratată la

timp, duce la pierderea dinţilor. MOD DE MANIFESTARE

Boala parodontală este o afecţiune “silenţioasă”, adică simptomele nu apar decât într-un stadiu avansat al bolii.

Adresaţi-vă imediat medicului stomatolog dacă prezentaţi cel puţin unul din simptomele următoare:

• Gingie inflamată, tare, roşie sau alte dureri
• Sângerări în timpul periajului dentar sau atunci când consumaţi alimente tari
• Retrageri ale gingiei, dinţii [ind mult mai expuşi factorilor externi

• Modi[cări ale poziţiei dinţilor
Boala parodontală îţi afectează atât stilul de viaţă cât şi întreg organismul şi este influenţată de starea ta de sănătate generală!
Boala parodontală este provocată de bacterii. Când gingia este in`amată, bacteriile din gura intră în circulaţia sângelui, ceea ce creşte riscul apariţiei unor serioase probleme de sănătate precum: infecţii respiratorii, osteopenie severă, atacuri de cord, boli ale inimii, diabet.

4 STAGII ALE BOLII PARODONTALE
1.Gingia se inflamează şi se umflă, apare placa bacteriană. Tratamentul poate stopa boala parodontală.
2. Pacientul acuză dureri la nivelul cavităţii orale precum şi miros neplăcut. Tratamentul profesional oferit de un medic dentist împreună cu o igienă orală zilnică urmată cu stricteţe poate opri ireversibilitatea procesului.
3. Gingia roşie şi sângerândă este afectată de infecţie şi tartru. Durerile şi mirosul neplăcut încep să afecteze comportamentul zilnic, apare boala parodontală. Procesul poate [ ireversibil.
4. Infecţia bacteriană cronică distruge gingia, dinţii şi osul. Bacteriile pot ajunge în sânge şi se pot răspândi în tot corpul, afectând plămânii, [catul şi inima.
Tratamentul parodontal constă în diagnosticarea bolii printr-un consult de specialitate şi cu ajutorul unei radiografii.
În această etapă, medicul dentist stabileşte împreună cu dvs planul de tratament.

În funcţie de afecţiunea parodontală, doctorul dentist poate opta pentru:

• Igienizare profesională
  • Tratament antimicrobian
  • Tratament de biostimulare (laser şi/sau in[ltraţii locale)
  • Chiuretaj în câmp închis Chiuretaj în câmp deschis

5 PASI PREVENTIVI
Periaj dentar de două ori pe zi.
Aţa dentară folosită corect, o dată pe zi.
Vizita la medicul stomatolog de două ori pe an.
Fumatul interzis sau evitat pe cât posibil.
Alimentaţie corectă şi echilibrată, bogată în vitamina C, A + E. Consecvenţa şi perseverenţa cu care urmaţi sfatul medicului dentist poate prelungi durata de viaţă a dinţilor dumneavoastră!

More Blog Entries

thumbnail